De visualisatie

In de les van de visualisatie is het doel dat de fantasie van de leerlingen loskomt door middel van een aantal verschillende verhalen. Deze gaan de kinderen tekenen op hun eigen manier met het materiaal wat in die les meegenomen wordt. Denk hierbij aan verschillende soorten krijt, kleurpotloden en stiften.

Groeten uit mijn straat/wijk…

Vanaf een vakantieadres wordt vaak een kaartje gestuurd met “Groeten uit…” en enkele hoogtepunten van die plek. Het maakt je als toerist bewust van de omgeving. Maar hoe is dat thuis? Wat zijn de hoogtepunten, bijzonderheden of unieke punten uit jouw buurt? Deze workshop maakt leerlingen/kinderen bewust van hun eigen omgeving. Waar woon ik? Wat […]

Lessenreeks Musical: toneel, zang en dans

Tijdens een lessenreeks wordt meer uitgebreid gewerkt aan de drie musicaldisciplines; zingen, dansen en toneelspelen. De onderbouwleerlingen gaan met hun fantasie aan de slag en gebruiken hiervoor diverse muziekstijlen en verkleedspullen. De midden- en bovenbouwleerlingen gaan aan de slag met liedjes en toneelteksten.

Pretpark

De kinderen krijgen allemaal een langgerekt stuk zwart karton om op te werken. We starten de activiteit met het tekenen op muziek van de Efteling en bootsten de bewegingen van een achtbaan na. Hierna bouwen de kinderen wagentjes van rechthoekjes en circeltjes die ze in de achtbaan plakken en tekenen ze mensen op losse stukjes […]

Boekenzoekspel Ganzenbord

Het boekenzoekspel wordt gespeeld als een soort ganzenbord waarbij de leerlingen ook allerlei opdrachten moeten uitvoeren en op zoek moeten gaan naar verschillende soorten boeken in de bibliotheek. Het spel wordt gespeeld in kleine groepjes. De allerleukste boeken mogen ze lenen en mee naar school nemen. Het bibliotheekbezoek duurt maximaal 60 minuten.

Verzamelen

Terwijl de helft van de groep een rondleiding krijgt door ’t Hof van Assendelft, is de andere helft bezig om met de ogen van een conservator voorwerpen uit de verzameling van het museum te onderzoeken. Natuurlijk wisselen de groepen van activiteit, zodat iedereen een deel van de verzameling heeft gezien. De leerlingen worden zich bewust van […]

Workshop Djembé

De workshop Djembé staat in het teken van echt leuk muziek maken met elkaar. Muziek moet vooral plezier zijn, want wat leuk is onthoud je. De sessies zijn zo opgebouwd dat iedereen mee kan doen en binnen een kwartier tot twintig minuten een simpel ritme ontstaat. Als het ritme staat, gaan we serieus los. Het […]

Boekje maken

De kinderen maken in 3 lessen een boekje. Ze verzinnen, tekenen en schrijven het zelf aan de hand van drie woorden die ze trekken: een hoofdpersoon, een plaats en een actie. Aan de hand van deze drie woorden wordt een verhaal in drie a vijf scenes bedacht. Tijdens deze eerste les tekenen de kinderen alvast […]

Educatieve musicalprojecten op maat

De Dutch Junior Musical Academy kan ingezet worden voor diverse (cultuur)educatieve projecten op maat. Denk hierbij bijvoorbeeld aan workshops of schoolmusicals. De Dutch Junior Musical Academy biedt kinderen lessen in musical, waarbij de focus ligt op kwaliteit en individualiteit. Dans, drama en zang vormen samen het geheel waarin kinderen zich onder professionele begeleiding op hun […]

Hoeksche Waardse Meesters

Tijdens deze workshop komen de Hoeksche Waardse Meesters in de kunst aan bod. Hoe was hun leven? Hoe was hun kunst? Wat was hun inspiratie? Je kent de workshop Oude Meesters vast wel. Maar in deze workshop gaan we op zoek naar Hoeksche Waardse iconen uit de oudheid zoals bijvoorbeeld Sabina van Egmond. Deze bekende […]

De toekomst van de Hoeksche Waard op de kaart

De komende jaren zal er gezocht worden naar bouwlocaties voor huizen, plaatsen voor nieuwe windmolens en elektriciteitsmasten en wordt er kritisch gekeken naar de landbouw (versus natuur). Hoe zal dit de Hoeksche Waard beïnvloeden? En welke rol/invloed hebben de burgers? In deze workshop maken de leerlingen kennis met de processen van ruimtelijke ordening, oefenen zij met […]
Contact Info
Telefoon: 06-13401689
Studio Gwendolyn
Dans, theater

Gwendolyn de Jong-Verhulst is afgestudeerd HBO dansdocent. Tijdens haar opleiding aan de Rotterdamse Dansacademie (CODARTS) specialiseerde ze in klassieke dans, jazz en tapdance. Ze speelde in een grote musical- en toneelproducties zoals Cabaret en Amadeus en in televisieseries als GTST en Spijkerhoek. Aan het Conservatorium in Den Haag gaf ze bewegingslessen. Ook was ze dansdocent bij SKVR.

Vanuit haar Studio Gwendolyn in ’s Gravendeel geeft ze inmiddels 28 jaar groepslessen in Klassiek ballet, Kleuterdans, Funky dance, Tapdance, Show Ballet en Musical Theater.

Passie voor dans!

Aanbod

Tapdance en Body drumming

Deze activiteit kan als eenmalige kennismakingsworkshop aangeboden worden, maar ook als lessenserie van maximaal 10 lessen waarin gewerkt wordt aan een choreografie. De leerlingen gaan spelenderwijs aan de slag met ritmes met de voeten. Ze krijgen tapdance schoenen te leen en leren de techniek van het tapdansen. Aangevuld met Body drumming (ritmisch klappen op het […]

Dans in Thema

3 kwartier tot 1 uur
Met dansante bewegingen ontdekken hoe je kunt verplaatsen in de ruimte. Ruimte van het lichaam en de ruimte om je heen.