Gastles Een koffer vol film

60 minuten
Wat spannend, een mysterieuze koffer vol met films in de klas. Wat zit daar allemaal in? In deze gastles kijken en luisteren kleuters naar bijzondere en grappige korte films. Van prijswinnende animatiefilms, tot films van wel 100 jaar oud. Met de spullen uit de koffer nodigt de museumdocent de kleuters uit te reageren op de […]

Probleempiñata’s

Tijdens deze workshop gaan de leerlingen op een creatieve manier aan de slag met een probleem waar zij vaak tegenaan lopen. Dit kan van alles zijn, zoals stress voor een toets, constant je sleutels kwijtraken, de wc-bril vergeten naar beneden te doen of de planten vergeten water te geven. De leerlingen maken hun eigen piñata, […]

Workshop Djembé

De workshop Djembé staat in het teken van echt leuk muziek maken met elkaar. Muziek moet vooral plezier zijn, want wat leuk is onthoud je. De sessies zijn zo opgebouwd dat iedereen mee kan doen en binnen een kwartier tot twintig minuten een simpel ritme ontstaat. Als het ritme staat, gaan we serieus los. Het […]

Het klaslokaal als drukkerij

1 uur (10 tot 20 kinderen) 1,5 uur (20 tot 30 kinderen)
De kinderen maken een stempel van reliëf behang en drukken deze af met de meegebrachte drukpers. Als onderwerp kan gedacht worden aan een landschap, een stilleven, een portret of we kunnen aansluiten bij een thema van school.

De toekomst van de Hoeksche Waard op de kaart

De komende jaren zal er gezocht worden naar bouwlocaties voor huizen, plaatsen voor nieuwe windmolens en elektriciteitsmasten en wordt er kritisch gekeken naar de landbouw (versus natuur). Hoe zal dit de Hoeksche Waard beïnvloeden? En welke rol/invloed hebben de burgers? In deze workshop maken de leerlingen kennis met de processen van ruimtelijke ordening, oefenen zij met […]

Lessenreeks Musical: toneel, zang en dans

Tijdens een lessenreeks wordt meer uitgebreid gewerkt aan de drie musicaldisciplines; zingen, dansen en toneelspelen. De onderbouwleerlingen gaan met hun fantasie aan de slag en gebruiken hiervoor diverse muziekstijlen en verkleedspullen. De midden- en bovenbouwleerlingen gaan aan de slag met liedjes en toneelteksten.

Individueel lidmaatschap Filosoferen op School

Individueel abonnement voor de materialen en documentatie van filosoferenopschool.nl, bestemd voor zzp’ers in onderwijs, cultuureducatie, kinderfilosofie en kindercoaching. Je hebt daarmee toegang tot alle les- en gespreksmaterialen en kunt optimaal gebruik maken van de maandelijkse themakalender en de leerlijnen. Daarnaast kun zelf zoeken naar passende materialen bij eigen gespreksonderwerpen, projecten of thematisch onderwijs. Je hebt eveneens […]

Poppenkastvoorstelling Marienepien

Poppenkastvoorstellingen die aansluiten op de belevingswereld van de kinderen. Tijdens de voorstellingen komen verschillende thema’s aan bod. Denk aan vriendschap, samenwerken, afscheid, sinterklaas en feest. Specifieke thema’s kunnen naar wens en in overleg worden verwerkt in bestaande voorstellingen. Poppentheater is een vorm van volkstheater die dicht bij de belevingswereld van kinderen ligt: een klein beetje […]

Peuter- en kleuterdans op maat

Peuters en kleuters vinden het heerlijk om te kunnen bewegen en zijn van nature constant in beweging. Door veel te bewegen, ontwikkelen ze zich beter. Ze zijn fitter, gezonder en blijer. Daarom bieden wij workshops en lessen aan op de kinderopvang en in het basisonderwijs. Tijdens de lessen kan er gewerkt worden in het thema waar de peuters/kleuters mee […]

Aanbod op aanvraag/thema

In overleg
In dit kopje aanbod op aanvraag wil ik graag samen met de desbetreffende school in gesprek gaan over actuele thema’s en onderwerpen die op dat moment spelen in de school. Hierdoor is mijn doel om beter aan te sluiten bij het lesprogramma, maar ook de beeldende lessen inclusiever en vakoverstijgend te maken. Een echte beleving […]

Museum op z’n kop – Studio Dondersteen

Meneer B. heeft ander werk! Hij mag de wacht houden bij de kostbare museumstukken in het Museum van de Vergeten Tijd. Vanavond is zijn eerste avond in de zaal met belangrijke voorwerpen uit de wereldgeschiedenis. Hij mag het Ei van Columbus bewaken, de Wijnkan van Odysseus, de Hoed van Buffalo Bill en de Hamer van […]

Filosoferen over kunst

Een filosofische groepsdialoog over kunst. De leerlingen maken kennis met het filosoferen en onderzoeken samen het wonderlijke fenomeen kunst. Tijdens de workshop ontdekken de leerlingen verschillende (nieuwe) kunstwerken en kunstvormen. We sluiten af met een creatieve verwerking.

De drie biggetjes – Poppentheater Koekla

Lokatie Op school
Duur 50
Aantal deelnemers max. 100
Prijs Zie omschrijving
Culturele Kieswijzer
Doelgroepen
  • Groep 1 en 2
  • Groep 3 en 4
Disciplines
  • Theater
Competenties
  • Beleven
Beschrijving

Wie bouwt het sterkste huis?
Nif, Naf en Noef trekken de wijde wereld in. Al snel wordt het herfst en ze besluiten ieder een huisje te bouwen. Noef heeft geen geduld en bouwt zijn huisje lekker makkelijk van stro. Nif wil snel klaar zijn en bouwt zijn huisje van takken. Naf besluit dat ze een degelijk huisje van steen gaat bouwen. De drie kleine biggetjes hebben het gezellig in hun nieuwe huisjes maar ze weten niet dat de wolf op de loer ligt. Lukt het de wolf om de biggetjes te pakken te krijgen? Of zijn ze hem te slim af?

Een muzikaal verhaal in een dynamisch decor, gespeeld met de directe kracht van professionele handpoppen. Sfeervolle muziek, humor en spanning zorgen voor de juiste sfeer.

De drie biggetjes van Poppentheater Koekla kan op scholen de voorstelling in een groot speellokaal of gymzaal gespeeld worden. Het gezelschap neemt eigen techniek mee en verandert de zaal in een echt theater.

Prijs excl. 9% BTW, incl. reiskosten.
1e voorstelling: € 850

2e voorstelling zelfde dag en locatie: € 500 

Aanbieder
Theater
Een frisse, nieuwe blik op de werkelijkheid