Ik in een grote wereld

Ik in een grote wereld. Welke kleur heeft die wereld? Hoe ziet die wereld eruit? Met mixed media gaan de leerlingen aan de slag met het maken van hun eigen wereld.

Bezoek kabouterzolder

Op de kabouterzolder worden de kinderen verwelkomd door kabouter Spruiteprak en zijn vrouwtje. Daar luisteren ze naar het verhaal Van een kabouter die niet met vakantie wilde. Vervolgens kunnen de kinderen vrij spelen in één van de hoeken rond de kabouterwereld van Rien Poortvliet: De leeshoek De speelhoek Het kabouterspeelhuis De Meccano-speeltuin De kabouterspeelboot De dvd-hoek […]

Streetdance VO

60 of 90 minuten
De leerlingen leren na een stevige warming-up een toffe en stoere choreografie aan zoals je die ook ziet in videoclips. De workshop wordt gegeven in de dansschool van DancingWise, L.J. Costerstraat 7 te Oud-Beijerland.

Zoeken en vinden

Wat zag je in een buitenhuis van vroeger? In kleine groepjes zoeken de leerlingen met een foto in de hand naar een voorwerp. Bij dat voorwerp worden vragen gesteld om zo interessante, grappige of mooie dingen van vroeger te ontdekken. Aanvraag en informatie via educatie@museumhw.nl minimaal drie weken van te voren. Opbrengsten Beleven door zelf doen […]

Actie in Oost-Leeuwenstein

Museum Hoeksche Waard biedt voor de groepen 7 en 8 een afwisselend programma. De leerlingen maken kennis met de geschiedenis van de Hoeksche Waard en de personages van het museum, zoals de boer en de boerin, de arbeider, de dokter en het schoolkind. Naast de vaste opstelling in Oost-Leeuwenstein zijn er meerdere keren per jaar […]

Tussen Kunst en Klank

Wanneer beeldende kunst en muziek samenkomen, gaan ze een dialoog aan en versterken elkaar – dat is de gedachte achter het onderwijsprogramma ‘Tussen Kunst en Klank’. Musici en kunstdocenten nemen de leerlingen mee op een ontdekkingsreis langs beeldende kunst, erfgoed en muziek. Schooljaar 2023 / 2024 zijn we te gast bij Boijmans op Zuid en […]

Bijzondere portrettekening

In deze activiteit ligt de focus los te komen van het “normaal” tekenen. De kinderen gaan individueel, maar ook met elkaar kijken, beleven en tekenen. Dit geïnspireerd op verschillende grote meesters en hoe hun portretten tekenen. De kinderen hebben zo hun eigen individuele kunstwerk maar hebben ook samengewerkt.

Mensfiguren geinspireerd op Keith Haring

2 lessen van 1 uur
Met verschillende technieken zoals ijzerdraad en klei gaan we aan de slag met het maken van mensfiguren. De leerlingen worden geïnspireerd door Keith Haring en zijn kunst. De leerlingen worden fysiek ook betrokken bij de lessen waardoor hun kunstwerk echt een persoonlijke schat is.

404

PAGE NOT FOUND
The page requested couldn't be found. This could be a spelling error in the URL or a removed page.