Happy stone

In de Happy stone les gaan we in op wat de kinderen belangrijk vinden in de wereld. Is er bijvoorbeeld een boodschap die ze mee willen geven aan andere? Of is er iets wat ze heel waardevol vinden? Met verf beschilderen we de happy stone.

Workshop Rap

In de workshop Rap beginnen we met een stukje geschiedenis over hiphop en rap. Zo weten de leerlingen vanuit welke context we werken. Vervolgens gaan we dieper in op de technische kant waarbij o.a. rijm, ritme, metrum ter sprake komen. Daarna kunnen de deelnemers (zelfstandig of in kleine groepjes) aan de slag met het schrijven […]

Workshop Cajón

In deze workshop leer je drummen op de cajón, ga je aan de slag met basistechniek, ritmes, samenspelen, improviseren en componeren. Het weghalen van drempels om jezelf te durven presenteren, het stimuleren van vertrouwen in het eigen kunnen en de overweldigende kracht van samenspel ervaren, zijn belangrijke doelstellingen in deze workshop. Naast het feit dat […]

Met de klas naar het theater

60 minuten
De kinderen worden als artiesten ontvangen bij Rho Toneel in Numansdorp. Ze mogen over de rode loper naar binnen. Daar zien ze wat een theater is; er hangen rondom gordijnen, er branden theaterlampen, er staat een decor en er liggen kostuums klaar. Frieda (vakdocent theater en oprichter Rho Toneel) geeft een korte rondleiding en de […]

Toeti – IJsbeerINC.

Een smakelijke reis over ijs maken in een veranderende wereld Twee broers, Gio en Cipe, zitten in een vieze vuile stad aan het water te vissen. Ze vangen niks… Ze willen ijsmakers worden van het lekkerste ijs ter wereld: Citroen basilicum ijs. IJs voor iedereen, een toeti per tutti! Maar waar haal je ijs vandaan..? […]

Peuter- en kleuterdans op maat

Peuters en kleuters vinden het heerlijk om te kunnen bewegen en zijn van nature constant in beweging. Door veel te bewegen, ontwikkelen ze zich beter. Ze zijn fitter, gezonder en blijer. Daarom bieden wij workshops en lessen aan op de kinderopvang en in het basisonderwijs. Tijdens de lessen kan er gewerkt worden in het thema waar de peuters/kleuters mee […]

Stopmotion met LEGO

Verzin samen in een groepje een spannend verhaal en film dit door middel van een Stop motion video app (Stikbot) met in de hoofdrol Lego poppetjes. Dit programma kan online, in de klas of in de Bibliotheek worden uitgevoerd met of zonder green screen. Het programma bestaat uit een storyboard format, iPads, green screen en […]

Textielworkshops

Ankie Winkelman is textielkunstenaar en oprichter van de Kunstbus. Zij gaat de scholen langs met haar knalgele bus en komt kunst brengen. Haar textielworkshops bevatten allemaal het onderdeel educatie. Waar wordt textiel van gemaakt, waar komt het vandaan en hoe kunnen we het recyclen. De volgende workshops kunnen worden geboekt: Vilten Tijdens deze workshop vilten […]

Aanbod op aanvraag/thema

In overleg
In dit kopje aanbod op aanvraag wil ik graag samen met de desbetreffende school in gesprek gaan over actuele thema’s en onderwerpen die op dat moment spelen in de school. Hierdoor is mijn doel om beter aan te sluiten bij het lesprogramma, maar ook de beeldende lessen inclusiever en vakoverstijgend te maken. Een echte beleving […]

Voorstelling : Bobo op zoek

Wie is Bobo? Wat vindt Bobo leuk? Wat zijn de talenten van Bobo? Wat maakt Bobo speciaal? Daar gaat Bobo naar op zoek, naar antwoorden op deze vragen! Een voorstelling die zich richt op kinderen van 4 t/m 8 jaar oud. Door: Lisette Janse

Filosoferen over kunst

Een filosofische groepsdialoog over kunst. De leerlingen maken kennis met het filosoferen en onderzoeken samen het wonderlijke fenomeen kunst. Tijdens de workshop ontdekken de leerlingen verschillende (nieuwe) kunstwerken en kunstvormen. We sluiten af met een creatieve verwerking.

Vroeger en nu

Hoe leefde de deftige dame van dit huis vroeger? Hoe werd de was gedaan, gekookt en wat deden de mensen nog meer? Leerlingen gaan in kleine groepjes met een begeleider door de vertrekken op de begane grond. Ze vinden daar iemand die hen helpt om het verschil tussen vroeger en nu te ontdekken aan de […]
Contact Info
Telefoon: 06-24909396
ExpressieCoaching
Dans en drama

Pauline Bruins is expressiecoach. Centraal staat: in contact komen met jezelf en anderen en met woorden en lichaamstaal uiting kunnen geven aan wat er in je leeft. Door haar ervaring als dramatherapeut op een ZMOK-school en 17,5 jaar docent Activiteitenvakken en Sociale Vaardigheden op het MBO bij de opleiding Pedagogisch Werk en Onderwijsassistent heeft ze veel expertise in het omzetten van thema’s en leerdoelen in drama- en dansactiviteiten en het afstemmen van de lessen op de beginsituatie van de doelgroep. Als Begeleider Op School (BOS) heeft Pauline docenten gecoacht op pedagogisch, didactisch, (inter)persoonlijk en professioneel gebied. Als internationaal erkend NLP-trainer en Mental Health en Danscoach begeleidt ze vooral mensen die werken met mensen, waarbij een goede verbinding met zichzelf en met de ander en een focus op mogelijkheden essentieel is.

ExpressieCoaching biedt:

  • Dans- en dramaworkshops op maat. Dans en drama zijn daarbij geen doel op zich, maar expressiemiddelen in het proces van kinderen om zichzelf te leren uitdrukken, zichzelf te leren presenteren en leren samen te werken.
  • Docententraining in het kader van teambuilding en professionele ontwikkeling om het plezier en het belang te ervaren van expressie, creativiteit en verbinding en meer expressiemiddelen te integreren in de dagelijkse lessen.
  • Coaching ‘on the job’ om inzicht te krijgen hoe docenten hun dagelijks werk kunnen verrijken voor zichzelf en de kinderen en coachingstraject ‘Work & Shine’ gericht op stralend en gezond werken.
Uit het hoofd, in het lijf! Soms hoeft het allemaal niet zo ingewikkeld te zijn.

Aanbod

Positive Vibes

1 tot 2 uur - op maat
Positive Vibes is een mix van drama-oefeningen en NLP, een communicatiemodel voor het verkennen van ongekende mogelijkheden. Deze werkwijze is bedoeld om diverse onderwerpen op het gebied van communicatie, sociale en emotionele vaardigheden en groepsdynamica spelenderwijze aan te pakken. Zo wordt gewerkt met kennismaken, jezelf uiten met (lichaams)taal, waarnemen en interpreteren, kijken naar perspectieven en […]